Wydarzenia w module piksela facebook w prestashop
Prestashop FBPixel - monitorowanie konwersji. Jestem zainteresowany zakupem tego modułu. Chciałbym tylko się upewnić, czy za jego pomocą będzie można: obsłużyć zdarzenia do reklam , czyli zdarzenie na Facebooku, które śledzi dodanie produktu do koszyka, np. kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” w witrynie. Dzięki niemu będziemy mogli: a) wybrać na www ze wszystkich osób, te, które dodały coś do koszyka, a więc mamy większą szansę na sprzedaż b) pokazywać tym osobom na FB produkty, które dodali do koszyka, aby wrócili i dokończyli zakup
Witam,
Moduł "facebook pixel" https://mypresta.eu/modules/social-networks/fb-conversion-tracking-pixel.html wysyła eventy z wydarzeniami takimi jak:
Do eventów mogą być dodane szczegółowe dane o produktach (kwota, waluta, nazwa produktu, id produktu) dzięki temu można budować tzw. 'dynamiczne reklamy' na facebook.
Jak sądzę o to Pan pyta, wspominając o wyświetlaniu reklam konkretnym użytkownikom którzy dodali jakieś produkty do koszyka ale nie sfinalizowani zamówień.
Kwestia dynamicznych reklam wymaga doprecyzowania, aby uniknąć rozczarowań.
Do tego typu reklam facebook wymaga:
krótko mówiac działa to tak, że moduł piksela wysyła eventy do facebook zwierające informacje o produktach (w tym ich numer ID). Aby dynamiczne reklamy wyświetlały się klientom, produkty z eventów muszą znajdować się w katalogu produktów (tylko wtedy facebook powiąże eventy z produktami i wyświetli je klientom).
Reasumując:
- moduł piksela jest modułem który wysyła eventy, nie tworzy katalogu produktów na facebook.
- w celu utworzenia katalogu produktów na facebook: może Pan skorzystać z ręcznego tworzenia produktów bezpośrednio na facebook lub skorzystać z jakiegoś narzędzia importu danych np: https://mypresta.eu/modules/social-networks/export-catalog-for-facebook-pixel-dynamic-ads.html )
pozdrawiam,
miłosz
Moduł "facebook pixel" https://mypresta.eu/modules/social-networks/fb-conversion-tracking-pixel.html wysyła eventy z wydarzeniami takimi jak:
Tracking type | Description |
ViewContent | Track key page views (ex: product page, landing page or article) |
Search | Track searches on your website (ex. product searches) |
AddToCart | Track when items are added to a shopping cart (ex. click/landing page on Add to Cart button) |
AddToWishlist | Track when items are added to a wishlist (ex. click/landing page on Add to Wishlist button) |
InitiateCheckout | Track when people enter the checkout flow (ex. click/landing page on checkout button) |
Purchase | Track purchases or checkout flow completions (with correct value of order and currency code) |
Lead (offer view) | Track when a user expresses interest in your offering (product page view) |
Lead (newsletter subscription) | Track when customer subscribe to newsletter (it tracks valid subscription only!) |
Complete registration | Track when user creates an account in your shop (register form) |
Do eventów mogą być dodane szczegółowe dane o produktach (kwota, waluta, nazwa produktu, id produktu) dzięki temu można budować tzw. 'dynamiczne reklamy' na facebook.
Jak sądzę o to Pan pyta, wspominając o wyświetlaniu reklam konkretnym użytkownikom którzy dodali jakieś produkty do koszyka ale nie sfinalizowani zamówień.
Kwestia dynamicznych reklam wymaga doprecyzowania, aby uniknąć rozczarowań.
Do tego typu reklam facebook wymaga:
- zdarzeń, które zawierają szczegóły o produktach (moduł "facebook pixel" to robi)
- katalog produktów na facebook (moduł tego nie robi), szczegóły tutaj: https://www.facebook.com/business/help/1275400645914358?id=725943027795860
krótko mówiac działa to tak, że moduł piksela wysyła eventy do facebook zwierające informacje o produktach (w tym ich numer ID). Aby dynamiczne reklamy wyświetlały się klientom, produkty z eventów muszą znajdować się w katalogu produktów (tylko wtedy facebook powiąże eventy z produktami i wyświetli je klientom).
Reasumując:
- moduł piksela jest modułem który wysyła eventy, nie tworzy katalogu produktów na facebook.
- w celu utworzenia katalogu produktów na facebook: może Pan skorzystać z ręcznego tworzenia produktów bezpośrednio na facebook lub skorzystać z jakiegoś narzędzia importu danych np: https://mypresta.eu/modules/social-networks/export-catalog-for-facebook-pixel-dynamic-ads.html )
pozdrawiam,
miłosz
Komentarze
Prześlij komentarz