Wydarzenia w module piksela facebook w prestashop

Prestashop FBPixel - monitorowanie konwersji. Jestem zainteresowany zakupem tego modułu. Chciałbym tylko się upewnić, czy za jego pomocą będzie można: obsłużyć zdarzenia do reklam , czyli zdarzenie na Facebooku, które śledzi dodanie produktu do koszyka, np. kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” w witrynie. Dzięki niemu będziemy mogli: a) wybrać na www ze wszystkich osób, te, które dodały coś do koszyka, a więc mamy większą szansę na sprzedaż b) pokazywać tym osobom na FB produkty, które dodali do koszyka, aby wrócili i dokończyli zakup


Witam,
Moduł "facebook pixel" https://mypresta.eu/modules/social-networks/fb-conversion-tracking-pixel.html wysyła eventy z wydarzeniami takimi jak:
Tracking typeDescription
ViewContentTrack key page views (ex: product page, landing page or article)
SearchTrack searches on your website (ex. product searches)
AddToCartTrack when items are added to a shopping cart (ex. click/landing page on Add to Cart button)
AddToWishlistTrack when items are added to a wishlist (ex. click/landing page on Add to Wishlist button)
InitiateCheckoutTrack when people enter the checkout flow (ex. click/landing page on checkout button)
PurchaseTrack purchases or checkout flow completions (with correct value of order and currency code)
Lead (offer view)Track when a user expresses interest in your offering (product page view)
Lead (newsletter subscription)Track when customer subscribe to newsletter (it tracks valid subscription only!)
Complete registrationTrack when user creates an account in your shop (register form)

Do eventów mogą być dodane szczegółowe dane o produktach (kwota, waluta, nazwa produktu, id produktu) dzięki temu można budować tzw. 'dynamiczne reklamy' na facebook.
Jak sądzę o to Pan pyta, wspominając o wyświetlaniu reklam konkretnym użytkownikom którzy dodali jakieś produkty do koszyka ale nie sfinalizowani zamówień.

Kwestia dynamicznych reklam wymaga doprecyzowania, aby uniknąć rozczarowań.
Do tego typu reklam facebook wymaga:
  • zdarzeń, które zawierają szczegóły o produktach (moduł "facebook pixel" to robi)

krótko mówiac działa to tak, że moduł piksela wysyła eventy do facebook zwierające informacje o produktach (w tym ich numer ID). Aby dynamiczne reklamy wyświetlały się klientom, produkty z eventów muszą znajdować się w katalogu produktów (tylko wtedy facebook powiąże eventy z produktami i wyświetli je klientom).

Reasumując:
- moduł piksela jest modułem który wysyła eventy, nie tworzy katalogu produktów na facebook.
- w celu utworzenia katalogu produktów na facebook: może Pan skorzystać z ręcznego tworzenia produktów bezpośrednio na facebook lub skorzystać z jakiegoś narzędzia importu danych np: https://mypresta.eu/modules/social-networks/export-catalog-for-facebook-pixel-dynamic-ads.html )



pozdrawiam,
miłosz

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rabat za newsletter a "stare" konta klientów - wtyczka do prestashop

Własny kod w miejscu slidera w PrestaShop

Zapisywanie metod dostawy do produktów na podstawie cech